Iyengarjooga-alkeet (04:57:31) Toista kaikki
Iyengarjoogan alkeet

Iyengarjoogan alkeet

Sarjat 6 kuukautta sitten

Iyengarjoogassa saat täysipainoisen harjoituksen keholle samalla kun mieli keskittyy ja rauhoittuu. Täsmälliset ohjeet herättelevät tietoisuutta kehosta ja sen terveistä linjauksista.  

Jokainen tunti on erilainen, ammattitaitoisen opettajan suunnittelema kokonaisuus. 

  • seisoma-asanat
  • eteentaivutukset ja kierrot
  • taaksetaivutukset
  • restoratiivinen eli kehoa rentouttava ja elvyttävä harjoitus. Tähän kuuluvat myös pranayama- eli hengitysharjoitukset

Iyengarjooga on ehkä maailman levinnein joogamuoto ja se on lisääntymässä Suomessakin tasaisen varmasti. Joogatyylin kehittäjällä, BKS Iyengarilla (1918-2014), on ollut ratkaiseva merkitys joogan leviämiselle ympäri maailman. Time magazine valitsi Iyengarin vuonna 2004 yhdeksi maailman sadasta vaikutusvaltaisimmasta ihmisestä. Esimerkiksi nykyään yleiset jooga-apuvälineet (puu/korkkitiilet, vyöt, huovat, köysiseinät - joidenkin arvioiden mukaan myös tuttu kuminen joogamattomme) ovat tulosta hänen vuosikymmeniä kestäneestä "tuotekehittelystään". Lisää tietoa iyengarjoogasta ja BKS Iyengarista: www.bksiyengar.com.

 

Ayurveda (01:14:41) Toista kaikki
Ayurveda

Ayurveda

Sarjat 4 kuukautta sitten

Ossi Viljakainen on harjoittanut ayurvedista lääketiedettä jo yli 15 vuoden ajan.

Ayurvedisen lääketieteen harjoittaja Ossi Viljakainen on opiskellut Ayurvedaa Intian johtavien Ayurveda-lääkäreiden johdolla vuodesta 2003 alkaen. Perusopintonsa hän on suorittanut Intiassa vuoden lääkärinä palkitun ja kansainvälisesti arvostetun Dr. Partap Chauhanin johtamassa Jiva instituutissa, sekä vuosina 2006–2012 Chakrapani Ayurveda instituutissa Dr. Rajesh Kotechan ohjaamana. Lisäksi Viljakainen on opiskellut laajalti tunnetun Dr. Akhilesh Sharman henkilökohtaisena oppilaana perinteisen Ayurvedisen mestari-oppilas ‑tradition mukaisesti.

 

Seniorijumppa (00:50:28) Toista kaikki
Seniorijumppa

Seniorijumppa

Sarjat 4 kuukautta sitten

Tervetuloa mukaan kehittämään tasapainoasi, terveyttäsi ja kuntoasi tällä 5 harjoituksen sarjalla. 

Eikä haittaa vaikka et olisi aiemmin kuntoillut, liikkeet ovat helppoja ja turvallisia kaikille kuntotasoille.

Harjoituksilla saat:

  • ylläpidettyä tasapainoasi, jolloin mm. kaatumisen riski vanhemmiten pienenee
  • paremman lihasvoiman sekä liikkuvuuden, jotta jaksat paremmin arjessa
  • kolotukset kuriin säännöllisesti liikkumalla
  • Iloa ja energiaa elämään

#175 Seniorijumppa 2/5 | 10min 00:08:03

#175 Seniorijumppa 2/5 | 10min

4 kuukautta sitten
WellnessOnline
Ratsastuspilates (02:21:19) Toista kaikki
Ratsastuspilates

Ratsastuspilates

Sarjat 4 kuukautta sitten

Annika Schulman on pilatesohjaaja, ratsastuksenopettaja ja ammattivalmentaja sekä kehotietoisuuteen erikoistunut personal trainer, joka on valmentanut ratsastajia 25 vuotta ja ohjannut pilatesta yli 10 vuotta. Annikan intohimo on kehon ja mielen yhteistyö sekä ihmisen ja hevosen välinen vuorovaikutus.

Annika auttaa ratsastajia sekä hevosen selässä, maasta käsin hevosten kanssa että ilman hevosia tehtävissä harjoituksissa.

Pilateksessa kehittyy sekä kehotietoisuus että kehonhallinta, joita molempia tarvitaan ratsastuksessa. Ratsastajille pilates sopii erityisen hyvin, koska siinä harjoitellaan keskivartalon tietoista, hienovaraista käyttöä. Mitä paremmin osaamme hyödyntää kehon keskustaa, sen helpompi meidän on rentouttaa käsiä ja jalkoja, mikä on erittäin tärkeää ratsastuksessa.